Vragen over het bedrijf
Staat Phone Tunes International Communications ingeschreven bij de Kamer van Koophandel?
Ja, Phone Tunes International Communications staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer: 34337223
Wat zijn de tijden waarop de klantenservice van Phone Tunes International Communications bereikbaar is?
De klantenservice van Phone Tunes International Communications is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur. Buiten deze tijden kunt u ons altijd een vraag stellen via het contactformulier of via info[at]refurbished-iphones.nl.
Hoe kan ik Phone Tunes International Communications bereiken per telefoon?
De klantenservice van Used Mobile is telefonisch bereikbaar onder nummer 06 – 10 39 50 30, vanuit het buitenland belt u met +31 6 10 39 50 30.
Vragen over de producten
Verkoopt Phone Tunes International Communications alleen refurbished toestellen?
Nee, al zou u dat wel kunnen denken. Phone Tunes International Communications verkoopt zowel nieuwe als refurbished toestellen.
Heb ik garantie als ik een toestel koop?
Ja, wanneer u een toestel koopt via Phone Tunes International Communications dan heeft u altijd garantie, tenzij dit uitdrukkelijk deels of geheel uitgesloten wordt. Op een nieuw toestel heeft u altijd de normale fabrieksgarantie van 24 maanden. Een refurbished toestel heeft 12 maanden garantie.
Wanneer u beslist een software update uit te voeren dan is dit altijd geheel voor eigen risico, er kan namelijk van alles misgaan tijdens een update.
Wanneer u beslist een software update uit te voeren dan is dit altijd geheel voor eigen risico, er kan namelijk van alles misgaan tijdens een update.
Het gebeurd regelmatig dat Apple met een iOS update komt waar (vooral in het begin) kinderziektes in kunnen zitten. Soms leest men dan in de krant of op het internet dat na een bepaalde update bijvoorbeeld de wifi of bluetooth niet meer werkt of dat het toestel geen netwerk meer vindt etc.etc. Dit soort problemen vallen onder softwarematige problemen en vallen geheel buiten het risico van Phone Tunes International Communications.
Vragen over verzenden
Wanneer wordt mijn toestel verzonden?
De binnengekomen betalingen worden op werkdagen (ma t/m vr) om 15.00 uur gecontroleerd. Elk toestel waar de betaling van is ontvangen wordt dezelfde dag verzonden.
Via welk bedrijf wordt een toestel verzonden?
Wij maken gebruik van de pakketdienst van PostNL of DPD
Wanneer wordt een toestel bezorgd?
Wij zijn afhankelijk van PostNL of DPD en kunnen de bezorging niet beïnvloeden. Uit ervaring weten wij dat een toestel welke voor 16.00 uur verzonden wordt, de eerst volgende dag bezorgt wordt (m.u.v. zondag en maandag, op deze dagen bezorgen PostNL en DPD niet).
Hoe weet ik of een toestel verzoden is?
Zodra een toestel verzonden is, wordt u hier per e-mail van in kennis gesteld. PostNL of DPD zal u vervolgens via e-mail op de hoogte houden wat de status is van uw pakket.
Hoe wordt een toestel verzonden?
Refurbished-Iphone zal elk toestel via een pakketdienst versturen, elk pakket wordt verzekerd tegen de waarde van de inhoud van het pakket. Er dient altijd getekend te worden voor ontvangst.
Hoe hoog zijn de verzendkosten?
Binnen Nederland
Phone Tunes International Communications rekent binnen Nederland geen verzendkosten.
Buiten Nederland (Binnen EU)
Phone Tunes International Communications rekent buiten Nederland (binnen de EU) een buitenland toeslag voor verzendkosten van 10,00 euro.
Wat gebeurd er als een toesten niet geleverd wordt?
Wanneer een toestel niet afgeleverd wordt, dient u dit altijd z.s.m. te melden aan onze klantenservice. Wij zullen altijd een week wachttijd hanteren alvorens wij tot actie over kunnen gaan. Het is ondertussen wel belangrijk dat u een Vermissingsformulier compleet invult en aan ons terugstuurt. Wanneer wij alle gegevens compleet hebben zullen wij de klacht in behandeling nemen.
Phone Tunes International Communications zal altijd aangifte doen van vermissing en er zal door PostNL een officieel onderzoek ingesteld worden. Gedurende dit onderzoek zullen wij af moeten wachten, doorgaans hanteert PostNL een termijn van 30 dagen (gerekend vanaf de verzenddatum) om het onderzoek af te ronden. Wilt u snel een vervangend toestel? Informeer dan via onze klantenservice naar de mogelijkheden.
Wat gebeurd er als een toestel beschadigd geleverd wordt?
Wanneer een toestel beschadigd geleverd wordt, dient u dit direct te melden aan onze klantenservice, wanneer deze gesloten is kunt u het ook melden via e-mail. Maak voor de zekerheid duidelijke foto’s van het beschadigde artikel en de verpakking. Bewaar deze goed, deze kunnen altijd als bewijs opgevraagd worden. Eén van onze medewerkers zal met u bespreken welke vervolgstappen u het beste kunt nemen. Het is in ieder geval van belang om alvast het schadeformulier in te vullen.
Wat verstaan wij onder een beschadigd geleverd toestel?
Wanneer daadwerkelijk het toestel beschadigd is wordt er gesproken van een beschadigd geleverd toestel. Wanneer alleen de verpakking en/of de doos beschadigd is en het toestel verder niet, is er GEEN sprake van een beschadigde geleverd toestel.
Kan ik een toestel ook afhalen?
Doordat wij gebruik maken van een extern magazijn, is het helaas niet mogelijk om producten af te halen.
Vragen over retourrecht / herroepingsrecht
Kan ik gebruik maken van het wettelijke herroepingsrecht?
Ja, u heeft op alle aankopen welke u via Refurbished-Iphone gekocht heeft recht op het wettelijke herroepingsrecht.
Hoe lang kunt u gebruik maken van het herroepingsrecht?
U kunt gedurende 14 dagen, nadat u uw aankoop heeft ontvangen gebruik maken van het herroepingsrecht.
Zijn er bepaalde voorwaarden die Phone Tunes International Communications stelt aan het herroepingsrecht?
Ja, Phone Tunes International Communications hanteert bepaalde voorwaarden om gebruik te kunnen maken van het herroepingsrecht. Zo wordt er van u verwacht dat gedurende de bedenktijd het product en de verpakking uiterst voorzichtig behandeld. Verder mag u het product bekijken zoals dat in de winkel ook het geval is. Het in gebruik nemen van het Product, het installeren en/of updaten van de software en bellen vallen hier niet onder.
Indien goederen niet in de correct staat worden geretourneerd dan zullen deze onbehandeld worden terug gestuurd.
Wanneer ik niet aan de voorwaarden voldoe mag ik het artikel dan nog terugsturen?
U mag het gekochte artikel binnen 14 dagen altijd terugsturen, ook wanneer u niet aan de voorwaarden voldoet. In dat geval zal er gekeken worden naar waardevermindering. Deze waardevermindering zal verrekend worden met het aankoopbedrag. Het resterende bedrag zal z.s.m. doch uiterlijk binnen 14 dagen teruggestort worden op uw rekening.
Hoe kan ik gebruik maken van het herroepingsrecht
Print het <a href=”/formulieren/herroepingsformulier.pdf” target=”_blank”>Herroepingsformulier</a> uit. Stuur het product samen met het ingevulde formulier naar ons terug.
Vragen over geldzaken
Op welke wijze kan ik mijn bestelling afrekenen?
U kunt bij ons op de volgende manieren uw bestelling betalen: iDeal, PayPal
Binnen welk termijn kan ik mijn geld terug verwachten, wanneer ik een product retour zend?
Wanneer u een product retour zendt zullen wij ons uiterste best doen het aankoopbedrag zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen terug te storten op uw bankrekening.
Wanneer ik een artikel terug stuur, krijg in dan ook mijn verzendkosten retour?
Wanneer u een complete order retour stuurt zal u het totale aankoopbedrag inclusief verzendkosten (indien u deze betaald heeft) van ons terugbetaald krijgen. De verzendkosten welke u maakt om de order terug te sturen zijn voor uw rekening. Wanneer u een deel van uw order retour stuurt zal u alleen de aankoopkosten van het teruggestuurde product terug ontvangen.